söndag 13 september 2015

Skördetid


Jag försöker hålla sommaren kvar med hjälp av snittblommor inne, men i helgen tog jag de sista ringblommorna. Jag kombinerade ihop dem med den fina höstblommande sköldpaddsörten. Det gula, oranga och rosa går sååå bra ihop. 




Luktärtorna hoppas jag ha nya blommor nästa helg. De kämpar på och producerar nya blommor så länge de kan för att kunna gå upp i frö. Men jag plockar av dem hela tiden :). Den här ska stå i badrummet och dofta gott.


Blomkålen har blivit stora och fina i år. De fick ett extra lager täckmaterial ganska sent på sommaren. Nu är huvudena perfekta för skörd.






Årets sista kvistar Leverkusen och John Davies.



Något av dagens skörd från trädgårdens skafferi





Lite färska kryddor förgyller grytor och grillat


Amandine 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Betongparkett i växthuset

  Vi har lagt Betongparkett på golvet i växthuset. Det blev sååå fint. Betongparkett är en marksten med formtaget träreliefmönster, som jag ...