torsdag 19 januari 2017

Lumppapp blir till tapeter

Rivna ark på hög, trasiga till höger. De kan också behövas.

Idag har jag rivit fyra 15 meters rullar lumppapp till ark som ska tapetseras i sovrummen. Det är ca 60 kvadrat, så det borde räcka.


Jag kommer att få köpa mer, för vi ska ha lumppapp i flera rum. Men det är skönt att ta lite i taget.

Jag använde ett gammalt bord som var 60 cm brett för att mäta och rev sedan av mot en stor planka.
Arken mätte ca 60 x 50 cm när de var färdigrivna. Det är inte så noga att alla bitar blir precis lika stora - då ser det ju inte gammalt ut.








Jag har också blandat ihop en hink limvatten som ska stå över natten. I morgon ska jag spärrgrunda på lerkliningen innan jag tapetserar.  



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Betongparkett i växthuset

  Vi har lagt Betongparkett på golvet i växthuset. Det blev sååå fint. Betongparkett är en marksten med formtaget träreliefmönster, som jag ...