söndag 17 augusti 2014

Formklippt avenbokshäck

Jag har klippt ner avenbokshäcken ca 40 cm, till den nivå jag för några år sedan valde som topphöjd. Det var tvunget att göras med grensax och sekatör, min bensindrivna Husqvarna häcksax orkade inte ta sig igenom de grova fågelbo-liknande topparna. Nu är det i alla fall gjort och det känns skönt. Det känns väldigt rumphuggen nu, men blir fint i vår. Formbeskärningen ska helst göras under juli-september, så att häcken kommer fint i vår och man då endast behöver klippa den jämn till midsommar. 



Det ser ut som att det är min man som gör allt jobb, men så är det inte. Men någon måste ju fotografera :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Betongparkett i växthuset

  Vi har lagt Betongparkett på golvet i växthuset. Det blev sååå fint. Betongparkett är en marksten med formtaget träreliefmönster, som jag ...