lördag 4 augusti 2012

Så var det augusti...

Oj vad tiden gått fort i år! och blomningen har varit sen pga kylan och allt regnande här hos oss. Vi fick i alla fall en riktigt fin rosenblomning. Apotekarrosen blommar fortfarande, liksom alla klätter- och rabattrosor (det är mer i sin ordning) . Det var inte länge sedan mina Sarah Bernard pioner var färdiga för i år. Jag fick så mycket jordgubbar i mina nya land att jag inte riktigt hann med att plocka och pyssla, som de ju kräver. Kommer att ersätta ett land med allåkerbären som fått stå på prov under hallonen och som verkar trivas hos mig. Har haft besök av vildsvin i natt. Gräsmattan var uppriven nedanför jordgubbslanden. Nu måste vi nog bygga grindar för uppfarterna illa kvickt. 



Honungsros och Flammentanz på klätterställningen

Rönnspirea - en av mina favoriter.

En malva har bestämt sig för att växa i ena tvillingrabatten. Då får den det. Den är ju fin tillsammans med grekvädden som för övrigt verkar kortlivad. Förra året hade jag ju massor - i år nästan inga.  

En av mina två apotekarrosor - ska inte stå mot rött hus...får flytta den om jag får tid och lust.

Den kanadensiska rosen John Cabot kan jag verkligen rekommendera!

Anläggning av betong golvet i växthuset. 

En annan favorit - Drottningen av Danmark...som såg ut att vara helt ihjälfrusen och död för två år sedan  men som fick stå kvar pga tidsbrist. Nu blommar den för fullt. Lärdom: var inte för aktiv i trädgården! Ta't lugnt

Ät tårta, som den här med vit chokladbotten som min svärmor gjorde och som var gudomligt god!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Betongparkett i växthuset

  Vi har lagt Betongparkett på golvet i växthuset. Det blev sååå fint. Betongparkett är en marksten med formtaget träreliefmönster, som jag ...