måndag 4 juni 2012

Återupplivning av den gamla bloggen

Hej hej, här har jag inte varit på ett bra tag. Jag har bloggat i tidningen Gård och Torp, men vi har kommit på att det är enklare administration om jag skriver här...så nu livar vi upp den gamla bloggen där jag skriver om min trädgård Mora i Sörmland och andra reflektioner jag gör i trädgårdar jag ser eller jobbar med. Välkommen!

Det sista jag skrivit om i Gård och Torp är den fantastiska resan jag och min kollega Tove gjorde till en grönsaks- och fruktträdgård i England som hette West Dean Gardens och som drivs av paret Jim Buckland och Sarah Wain. Där spaljerar man fruktträd enligt konstens alla regler, liksom bär och rosor.

Det satt en gammal man i solen och njöt av ängarna...






Såna här bord ska jag ha - och sälja 'Självsått och delat' i sommar







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Betongparkett i växthuset

  Vi har lagt Betongparkett på golvet i växthuset. Det blev sååå fint. Betongparkett är en marksten med formtaget träreliefmönster, som jag ...